Handels- og leveringsbetingelser

På denne side kan du læse vores samarbejdspartneres handels- og leveringsbetingelser. Hos Easymile sammenligner vi blot el-løbehjul, du bør derfor klikke på den specifikke partner du ønsker at købe ved for at læse deres handels- og leveringsbetingelser.

Samarbejdspartnere

Roboteksperten

Generelle oplysninger

RobotEksperten, filial af Bagaren och Kocken AB
C/O GoShopping
Bredgade 45, 1.
7400 Herning
(Vi modtager ingen pakker på denne adresse)

CVR-NR: 395111487

Telefon: 70777552
Mail: info@roboteksperten.dk

Reg. nr: 3928
Konto nr.: 39280 21483

§ 1. Bestilling

Der kan bestilles varer / ydelser hos RobotEksperten via vores hjemmeside, telefon, e-mail eller ved personlig henvendelse. Alle kontrakter indgås på dansk, og alle angivne priser er inkl. moms.

Alle priser er dagspriser og kan ikke garanteres ud i fremtiden. Tilbud gælder kun så længe lager haves. Vi tilbyder prismatch i 7 dage efter købet, hvis varen skulle blive nedsat efterfølgende på vores side.

Betingelserne er gældende for RobotEksperten.dk.

§ 2. Betaling

Vi tilbyder betaling via betalingskort (Dankort, Mastercard, Visa, Visa Electron, Maestro og JCB), forudbetalt bankoverførsel eller EAN (offentlige kunder).

Bemærk: Ved betaling ved bankoverførsel er du ikke omfattet af indsigelsesordningen og pålægges et gebyr på 29 kroner. Ved EAN-ordrer (offentlige kunder) pålægges manuelt et ekspeditionsgebyr på 69 kr. ved køb under 500 kroner.

Det er altid gebyrfrit at betale med betalingskort, og der kan aldrig trækkes et større beløb, end du har godkendt ved købet. Betalingen hæves først, når varen er afsendt. Hvis der kommer gebyrer på alternative betalingsformer er dette tydeligt angivet.

Ved at betale med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når, dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Data, du sender hos RobotEksperten i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun udbyderen, der kan læse dem. Hverken RobotEksperten eller andre har mulighed for at læse dine personlige betalingsinformationer.

§ 3. Levering

Vi tilbyder betaling via betalingskort (Dankort, Mastercard, Visa, Visa Electron, Maestro og JCB), forudbetalt bankoverførsel eller EAN (offentlige kunder). 

Bemærk: Ved betaling ved bankoverførsel er du ikke omfattet af indsigelsesordningen og pålægges et gebyr på 29 kroner. Ved EAN-ordrer (offentlige kunder) pålægges manuelt et ekspeditionsgebyr på 69 kr. ved køb under 500 kroner.

Det er altid gebyrfrit at betale med betalingskort, og der kan aldrig trækkes et større beløb, end du har godkendt ved købet. Betalingen hæves først, når varen er afsendt. Hvis der kommer gebyrer på alternative betalingsformer er dette tydeligt angivet. 

Ved at betale med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når, dit dankort misbruges ved brug af pinkoden. 

Data, du sender hos RobotEksperten i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun udbyderen, der kan læse dem. Hverken RobotEksperten eller andre har mulighed for at læse dine personlige betalingsinformationer. 

§ 4. Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. 

Ved udnyttelse af din reklamationsret, bedes du udfylde vores online serviceformular: www.roboteksperten.dk/service. Dette gøres for hurtigst mulig behandling af servicesagen.

Efter reglerne kan du også tilbagesende varen med en grundig beskrivelse af fejlen eller manglen. Kontakt os omkring nem returnering. Vi anbefaler dog udfyldelse af serviceformular, da fejl og mangler i mange tilfælde kan afhjælpes uden at hele produktet sendes ind. 

Erhvervskunder: For erhvervskunder er der 6 måneders reklamationsret fra ordreafgivelse. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger,  fonde og selvejende institutioner. Reklamationsretten kan bortfalde hvis varen anvendes i erhvervsmæssig sammenhæng.

§ 5. Fortrydelsesret

Du har altid 365 dages fortrydelsesret, når du handler hos RobotEksperten, og fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare.

Du kan hente vores standardformular ved fortrydelse ved at klikke her (anbefales ikke). Alternativt brug venligst vores online returformular: http://www.roboteksperten.dk/retur. Vi anbefaler altid at du bruger vores online returformular, da en printet standardformular kan medføre længere behandlingstid.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Refundering af det fulde beløb kan kun ske, hvis varen tilbageleveres uden at være værdiforringet. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Dvs. for at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. En væsentlig forringelse kan være, hvis produktet er taget i brug (f.eks. hvis et genopladelig batteri er aktiveret eller et produkt er brugt med fødevarer).

Fødevarer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, da vi ikke kan garantere kvalitet og holdbarhed hvis produktet har været solgt og fragtet. På den måde kan vores kunder altid føle sig trygge ved, at de produkter de modtager ikke har været åbnet eller udsat for forkert behandling.

Ved returnering af brugte varer forbeholder RobotEksperten sig retten til at kræve godtgørelse for værdiforringelse, som fastsættes af fagpersonale hos Kitchen-One ud fra gensalgsværdien. Et brugtgebyr kan udgøre 0 – 99 % af varens oprindelige salgspris, og fortrydelsesretten kan bortfalde af hygiejniske årsager ved enkelte plomberede produkter. Der vil altid blive foretaget en konkret vurdering i det enkelte tilfælde. Efter lovgivningen må forbrugere kun håndtere varen, som man ville have kunnet i en forretning. Returnering af brugte varer skal ske senest 14 dage efter modtagelsen.

Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af pakken, eller ikke afhente varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Dette medfører et ekspeditionsgebyr svarende til de reelle omkostninger for leveringen.

Vigtigt – for hurtig ekspedition bedes du udfylde en online returformular: http://www.roboteksperten.dk/retur.

Vælger du at udnytte fortrydelsesretten, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Via vores returformular kan du dog tilkøbe en forudbetalt label (op til 20 kg.). Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Returadresse:

John Bunyansväg 2
418 78 Göteborg, Sverige

Visse varer kan ikke returneres med almindelig post. Dette gælder feks. For meget store eller tunge ordrer og varer. Udgifterne til returnering af disse forventes højst at koste 1000 kr. Er det ikke muligt at finde et fragtfirma til under denne pris, kan vi være behjælpelige med at booke det igennem os, kontakt da venligst kundeservice skriftligt for nærmere pris.

Det er altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej. Manglende emballage kan nemlig i nogle tilfælde betyde, at varens salgsværdi forringes. Hvis en vare modtages retur og er skadet pga. dårlig emballering, fratages RobotEksperten for ethvert ansvar til at refundere varens værdi.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger med pakken – gerne dit returnummer (fra returformularen).

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Ved fremsendelse af gyldig postkvittering kan refunderingen som udgangspunkt ske med det samme. RobotEksperten forbeholder sig dog retten til at vente med at refundere beløbet, til varen fysisk er kommet retur, hvis der er grund til at tro, at dokumentationen ikke er korrekt.

Erhvervskunder: For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger,  fonde og selvejende institutioner.

§ 6. Aftaleindgåelse

Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i forretningsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem. Købsaftaler med børn og unge under 18 år kan kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne.

§ 7. Privatlivspolitik

RobotEksperten er en del af Bagaren och Kocken AB.

Bagaren och Kocken AB, John Bunyans Väg 2, 418 78 Göteborg, org. nr.: 556747-4001, er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger, som du giver til os som kunde, og disse behandles af os for at kunne administrere dine køb, samt til markedsføringsformål. Vi videregiver ikke personoplysninger, e-mailadresser eller andre kundeoplysninger til andre tredjeparter end dem, der er nævnt nedenfor. Alle oplysninger du giver os er beskyttet, så ingen uvedkommende kan få adgang til dem. Hvis vi har behov for at dele oplysninger, kræver vi, at de ligeledes behandler og beskytter oplysningerne i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Virksomheder må kun bruge dataene til det formål, hvortil de blev delt – dette er reguleret af skriftlige aftaler.

Når du handler hos os, oprettes der automatisk en konto, og en e-mail med instruktioner vil blive sendt til den angivne e-mailadresse på købstidspunktet. Denne service giver dig mulighed for at holde styr på dine ordrer på Mine sider. Hvis du ikke ønsker adgang til funktionen Mine sider, bedes du kontakte kundeservice for at slette din konto.

For at kunne håndtere køb samt kundeforhold og godkendt markedsføring opbevarer vi følgende oplysninger: – For- og efternavn – Adresse – Telefonnummer – E-mail – Købshistorie

Vælger du at betale med faktura, vil dit personnummer også blive gemt. Vi opbevarer dine oplysninger ved køb i 5 år i henhold til bogføringsloven.

Formål Levering; for at kunne levere dine ordrer, skal vi dele visse oplysninger med det valgte fragtfirma. Vi deler for- og efternavn og adresse til levering. E-mail og mobilnummer til notifikationer.

Marketing; at godkende, at vi sender annoncer via e-mail, SMS, display og sociale medier, er en let måde, hvorpå du kan holde dig opdateret om vores produkter og få aktuelle kampagner, nyheder og konkurrencer. Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev og SMS-service kan du altid være sikker på at få de seneste nyheder. Alle nyhedsbreve og SMS’er indeholder et link, hvor du til enhver tid kan afmelde dig fra at modtage flere e-mails og SMS’er med markedsføringsindhold.

Dine rettigheder Du har i henhold til GDPR og som “registreret” forskellige rettigheder i forhold til dine personoplysninger.

Du har følgende rettigheder:

    Du har ret til at anmode om indsigt i, berigtigelse af eller sletning af dine personoplysninger.
  • Du har også ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
  • Hvis behandlingen af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du ret til at tilbagekalde dit samtykke til enhver tid. Din tilbagekaldelse vil ikke have betydning for lovligheden af behandlingen foretaget inden din tilbagekaldelse af dit samtykke. Du kan tilbagekalde dit samtykke og gøre brug af dine rettigheder som anført nedenfor.
  • Du har ret til at modtage de personoplysninger, som du selv har afgivet, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet).
  • Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.

Derudover har du ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger i følgende tilfælde:

  • Hvis vores behandling af dine personoplysninger er baseret på artikel 6, stk. 1, litra e (samfundets interesse eller offentlig myndighedsudøvelse) eller artikel 6, stk. 1, litra f (interesseafvejning), har du til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod en sådan behandling af grunde, der måtte vedrøre din særlige situation.
  • Ligeledes har du en ubetinget ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, hvis vi behandler dine oplysninger med henblik på direkte markedsføring.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at kontakte os på info@roboteksperten.dk.

Der kan være betingelser eller begrænsninger til disse rettigheder. Det er derfor ikke sikkert, at du f.eks. har ret til dataportabilitet i det konkrete tilfælde – dette afhænger af de konkrete omstændigheder i forbindelse med behandlingsaktiviteterne.

§ 7.1 Cookiepolitik

RobotEksperten bruger cookies på alle vores sider, da dette er nødvendigt for at siden kan fungere og er let at bruge. Der skal bl.a. bruges en cookie, for at et produkt kan tilføjes til kurven. Ved at klikke videre på vores side accepterer du automatisk brug af cookies.

Cookies giver også information om, hvordan siden bruges, hvilket primært bruges til måling af trafik og optimering af opsætningen. Alle cookies, som anvendes, er ikke skadelige og har ingen adgang til personfølsomme oplysninger eller mulighed for at sprede skadelige ting til andre programmer.

Guide til at slette cookies: Internet Explorer – Google Chrome – Mozilla Firefox – Safari – iPhone

Klagevejledning: Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal http://ec.europa.eu/odr. For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.10.2022

Retningslinjer for produktanmeldelser På roboteksperten.dk har du mulighed for at anmelde produkter købt hos os.

Hvad skal produktanmeldelsen indeholde? – Din erfaring med fokus på det aktuelle produkt.

En anmeldelse må ikke indeholde: – Erfaringer som ikke er produktspecifikke. – Billeder eller tekst som ikke er dit eget. – Forkerte informationer som kan skabe problemer hos andre kunder. – Spørgsmål til produktet eller spørgsmål til andre som har skrevet anmeldelser. – Links, priser, lagerstatus eller anden tidsafhængig information. – Referencer til RobotEkspertens konkurrenter. – Stødende eller upassende sprogbrug.

RobotEksperten forbeholder sig retten til at fjerne anmeldelser som ikke overholder retningslinjerne.

Elgiganten

1. Anvendelsesområde

Disse salgbetingelser gælder altid når du som forbruger handler på www.elgiganten.dk

2. Generelt om markedspladsen

Elgiganten har indgået samarbejde med en række Samarbejdspartnere for at tilbyde dig som forbruger et større udvalg af varer ét sted og samlet en bedre købsoplevelse. Det kalder vi Markedspladsen og betyder, at du her kan købe varer fra både Elgiganten og/eller fra en eller flere Samarbejdspartnere.

Én handelsplatform men flere sælgere og købsaftaler
Hvis du køber varer på Markedspladsen fra flere sælgere, så vil du indgå flere separate købsaftaler – fx én med Elgiganten og én med Samarbejdspartneren.

Hvad er en Samarbejdspartner?
Elgiganten har indgået et samarbejde med udvalgte Samarbejdspartnere, der sælger deres egne varer på Markedspladsen som selvstændige virksomheder.

Hvordan kan du vide, om en vare sælges af Elgiganten eller en Samarbejdspartner?
Det vil fremgå klart af varesiden, indkøbskurven og på ordrebekræftelsen, hvis sælgeren af en specifik vare er en Samarbejdspartner.

Hvad betyder det for dig, hvis det er en Samarbejdspartner, som sælger varen?
I så fald er det Samarbejdspartneren (og ikke Elgiganten), som du indgår en aftale med og Samarbejdspartneren alene vil være ansvarlig for aftalens opfyldelse. Elgiganten vil kun være formidler af aftalen mellem dig og Samarbejdspartneren.

Det betyder, at de rettigheder, du har som forbruger i medfør af Købeloven og Forbrugeraftaleloven (se pkt. 5, 7, 8 og 10 nedenfor), skal gøres gældende over for Samarbejdspartneren som sælger. Du skal derfor altid kontakte den ansvarlige Samarbejdspartner direkte (og ikke Elgiganten), hvis du fx har spørgsmål til din bestilling, levering eller ønsker at returnere din vare.

Du skal desuden være opmærksom på, at den ansvarlige Samarbejdspartner kan have individuelle vilkår, der gælder i tillæg til disse salgsbetingelser. De individuelle vilkår for hver Samarbejdspartner vil fremgå af indkøbskurven samt på Websiden.

Hvordan tager du kontakt til en ansvarlig Samarbejdspartner?
Du kan tage kontakt til den ansvarlige Samarbejdspartner via kontaktformularen på “Min Side” på Websiden. Det gør du ved at åbne din bestillingshistorik på “Min Side” og klikke på “Kontakt Samarbejdspartner”. Skriv herefter din besked og tryk “Send”.

Den ansvarlige Samarbejdspartner vil som udgangspunkt svare dig indenfor 2 arbejdsdage på din opgivne e-mail adresse.

Du har også mulighed for at finde kontaktoplysninger på den ansvarlige Samarbejdspartner på Websiden eller via link på varesiden og på din ordrebekræftelse.

3. Parter

“Sælger” er: Elgiganten eller en Samarbejdspartner.

Det vil fremgå klart af varesiden, indkøbskurven og på ordrebekræftelsen, hvis sælgeren er en Samarbejdspartner og i så fald er Elgiganten kun formidler af aftalen.

Elgigantens oplysninger fremgår nedenfor, mens Samarbejdspartnerens kontaktoplysninger fremgår på Websiden eller via link på varesiden og på din ordrebekræftelse.

Elgiganten A/S
CVR-nr.: 17 23 79 77
Arne Jacobsens Allé 16, 2. sal
2300 København S, Danmark.

Telefonnr. til kundecenter: 70 80 70 70. E-mail: hello@elgiganten.dk.

4. Online-handel

Nedenfor følger en beskrivelse af købsprocessen, så du altid kan føle dig tryg, når du handler på Websiden.

  1. Læs om varerne og læg mærke til, om de sælges af Elgiganten eller en Samarbejdspartner
  2. Vælg den ønskede vare
  3. Læg den i indkøbskurven
  4. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
  5. Kontrollér bestillingen og ret evt. indtastningsfejl
  6. Bekræft bestillingen og acceptér Elgigantens salgsbetingelser og databeskyttelsespolitik samt evt. den ansvarlige Samarbejdspartners individuelle vilkår
  7. Modtag elektronisk kvittering for modtagelse af bestilling
  8. Modtag bindende ordrebekræftelse(r) fra Elgiganten og/eller Samarbejdspartner(e), hvis du har købt mere end én vare

5. Din bestilling

Du skal være opmærksom på, at din afgivelse af bestilling ikke er en juridisk bindende aftale. Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og Elgiganten og/eller dig og Samarbejdspartner, når du har modtaget en eller flere bindende kvitteringer fra Elgiganten og/eller Samarbejdspartner.

Afgivelse af bestilling
Afgivelse af bestilling via Websiden er ikke en juridisk bindende aftale for Sælger. Sælger er først bundet af aftalen, når du har modtaget en kvittering. Det betyder, at Sælger har mulighed for at annullere din bestilling som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, force majeure, hvis varen ikke er på lager og lignende situationer.

Force majeure foreligger, når korrekt opfyldelse af aftalevilkårene er umulig, og dette skyldes ekstraordinære omstændigheder, som Sælger ikke kunne afbøde og ikke burde have forudset f.eks. krig, usædvanlige naturbegivenheder, brand, strejker, lockouts og pandemi.

Når du har afgivet en bestilling via Websiden, vil Elgigantens system sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Kvitteringen er ikke en bindende aftale.

Én ordrebekræftelse fra hver Sælger
Du vil hurtigst muligt modtage en email fra Sælger, hvis din bestilling kan accepteres. Hvis du har bestilt varer fra flere Sælgere (fx fra Elgiganten og én eller flere Samarbejdspartnere), så vil du modtage to (eller flere) bindende aftaler.

Du bør læse den enkelte ordrebekræftelse nøje igennem og tjekke, at den stemmer overens med bestillingen. Hvis den ikke stemmer overens med din bestilling, fx fordi en Sælger kun kan levere én af to bestilte varer, så vil du have mulighed for at annullere ordren med en kort frist.

Først når du har modtaget en kvittering, er der indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og Elgiganten og/eller dig og Samarbejdspartner.

Du kan læse mere om dine ordrer på Websiden. Hvis du har spørgsmål skal du kontakte den ansvarlige Sælger direkte dvs. Elgiganten eller Samarbejdspartneren. Se afsnit 2-3 for kontaktoplysninger.

6. Betaling

Når du handler på Elgigantens hjemmeside, er det Elgiganten, som håndterer betalingen. Hvis du har spørgsmål vedrørende betaling, skal du kontakte Elgiganten.

Alle priser er i danske kroner og inkl. moms. Alle udgifter i relation til varen, herunder til porto, fragt, emballage mv., samt en samlet pris vil fremgå ved bestilling og af ordrebekræftelsen.

Leveringsomkostninger vil variere afhængig af, hvilken vare og leveringsform du har valgt. Hvis du køber flere varer fra den samme Sælger, så vil alle varer som udgangspunkt sendes i samme leverance og du vil kun opkræves for levering én gang. Hvis du køber flere varer fra forskellige Sælgere, så vil hver Sælger sende dig en separat pakke og du vil betale for levering for hver forsendelse.

Du kan vælge mellem de betalingsmåder, som vi tilbyder i købsprocessen. For at minimere risikoen for uautoriseret adgang krypteres dine betalingskortoplysninger. Når vi har modtaget din ordre, reserverer vi beløbet via den valgte betalingsmetode for at sikre, at der er dækning for købesummen, så transaktionen kan gennemføres.

I løbet af købsprocessen, kan du vælge at gemme kortnummeret til fremtidige køb. Så vil dine betalingsoplysninger blive opbevaret krypteret og sikkert hos vores betalingsformidler. Samtykke til at gemme kortnummeret tilvælges i købsprocessen. Et gemt kortnummer kan nemt slettes igen i købsprocessen (og senere på min profil). 

Beløb hæves først på dit kort, når et produkt afsendes. Hvis din bestilling er opsplittet i flere ordrer fra forskellige Sælgere, så vil der ske en løbende betalingsopkrævning. Det vil sige, at dit betalingskort belastes for hver gang Elgiganten og/eller en Samarbejdspartner sender et produkt afsted. Du vil dog aldrig skulle betale mere end det samlede beløb, som du har bestilt og købt for.

7. Levering og forsinkelse

Leveringstidspunkt
Forventet leveringstidspunkt vil fremgå i forbindelse med din bestilling og på ordrebekræftelsen. Hvis du har bestilt mere end én vare, kan din ordre splittes op i flere leveringer og leveringstidspunkter.

Kvittering for modtagelse
Vi forbeholder os retten til at afbryde en levering, hvis der ikke er en myndig til stede på leveringstidspunktet. Kun en myndig person kan lovligt kvittere for at modtage produkterne. Hvis ordren indeholder en montering af produkt(er), kan kun en myndig tage stilling ved spørgsmål til placering og spørgsmål/udfordringer ved vand- eller strømtilførsel.

Leveringsomkostninger
Leveringsomkostninger vil afhænge af varetype, antallet af varer, leveringsadresse m.v. og vil fremgå af din bestilling og på ordrebekræftelsen.

Hvis du har bestilt mere end én vare, kan din ordre splittes op i flere leveringer og leveringstidspunkter. Du vil dog kun blive opkrævet for leveringsomkostninger én gang, hvis dine varer er solgt af den samme Sælger. Hvis derimod dine bestilte varer er solgt af flere Sælgere (fx Elgiganten og en Samarbejdspartner eller to forskellige Samarbejdspartnere), så skal du betale flere leveringsomkostninger. Det vil i så fald fremgå af din bestilling og ordrebekræftelse.

Leveringsmåde
Leveringsmåden fremgår af ordrebekræftelsen. Sælger bærer risikoen for varen, indtil den er overgivet til dig, dvs. indtil varen er i din besiddelse.

  • Ved udbringning, hvor varen bæres ind, skal du selv sørge for, at det er muligt at fragte varerne ind på din bopæl. Ved udbringning skal du være hjemme til at tage imod varen, og vi kan bede om at se legitimation, inden vi udleverer den. Hvis du har bedt os bære varen ind, skal du selv sørge for at beskytte gulv, vægge osv. Som følge af arbejdsmiljøkrav skal vores transportører beholde godkendt beskyttelsesudstyr på, herunder sko.
  • Hvis varen er bestilt til afhentning i butikken og betalt online, anses ordren for en online-ordre, som er reguleret af bl.a. forbrugeraftaleloven, markedsføringsloven, persondataloven og e-handelsloven. Hvis du ønsker yderligere oplysninger om dine rettigheder og forpligtelser som forbruger, findes lovene på www.retsinformation.dk.

Hvis du har bestilt montering af produkter, så gælder særlige regler og forbehold, som er beskrevet i afsnit 16. Du skal især være opmærksom på, at du som kunde er ansvarlig for at installationsstedet opfylder gældende lovgivning og er funktionsdygtigt på leveringstidspunktet.

Forsinket levering
Hvis leveringen af din vare er forsinket, så får du besked, så snart Sælger bliver opmærksom på forsinkelsen. Du får samtidig besked om, hvornår du kan forvente, at din vare vil blive leveret.

Forgæves levering
Er du ikke til rådighed på leveringsadressen på aftalt leveringstidspunkt, vil du blive opkrævet ny fragt for genlevering.

Komplicerede opgaver
Vi tager forbehold for, at komplicerede opgaver (eksempelvis smalle trappeopgange, behov for brug af lift, vindeltrappe mm.) ikke altid kan udføres af vores logistikmedarbejdere. I tilfælde hvor der f.eks. er en smal trappe, kan der være behov for 4 mand. Omkostningen for denne type levering påhviler kunden. Vi vil altid forsøge at levere, men kommer vi frem til, at vi ikke kan gennemføre leveringen, kan vores kundecenter være behjælpelige med at indhente et tilbud på levering fra ekstern partner.

Spørgsmål til din levering?
Kontakt den ansvarlige Sælger (dvs. Elgiganten eller Samarbejdspartneren), som du har købt varen af. Se afsnit 2-3 for kontaktoplysninger.

Levering til pakkebokse
Postpakker kan omdirigeres af PostNord eller Bring, til et andet opsamlingssted end det valgte, hvis pakkeboksen er fuld eller hvis pakkens størrelse ikke passer i de ledige bokse. I så fald vil du blive informeret herom direkte fra distributøren.

8. Fortrydelsesret

14 dages fortrydelsesret
Fortrydelsesretten giver dig ret til at fortryde købet uden angivelse af årsag. For at udnytte fortrydelsesretten skal du senest 14 dage efter modtagelse af varen give Sælger meddelelse herom ved brug af den medsendte fortrydelsesblanket eller pr. brev, e-mail eller telefon med henvisning til ordrenummeret.

Du skal herefter returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, hvor du har meddelt Sælger, at du vil udnytte din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du blot returnerer eller afsender varen inden udløbet af de 14 dage.

  • Hvis varen er solgt af Elgiganten skal du give meddelelse om fortrydelse og returnere direkte til Elgiganten. Mindre varer kan sendes retur som postpakke til [Elgiganten A/S, C/O Bring, Ventrupparken 4, 2670 Greve]. Større varer kan afhentes efter aftale (omkostninger vil forventes at beløbe sig til DKK 499). Alle varer, som er solgt af Elgiganten, kan også returneres i vores varehuse.
  • Hvis varen er solgt af en Samarbejdspartner, skal du give meddelelse om fortrydelse og returnere direkte den ansvarlige Samarbejdspartner.

Tag kontakt til Elgiganten og/eller Samarbejdspartner for at høre de nærmere vilkår for returnering.

Undtagelser til fortrydelsesretten
Du har ingen fortrydelsesret i disse tilfælde:

  • Plomberede lyd- eller billedoptagelser (herunder CD’er og DVD’er) eller computersoftware, hvor forseglingen er brudt.
  • Digitalt plomberet indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, men som du selv downloader (fx spil, film og software).

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Sælger skal refundere det beløb, som du har betalt for varen, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som Sælger har tilbudt). Beløbet skal refunderes uden unødig forsinkelse til dig og senest 14 dage fra den dato, hvor Sælger har modtaget din meddelelse om at udnytte fortrydelsesretten. Sælger kan dog tilbageholde beløbet, indtil varen er modtaget retur, eller du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt, der er tidligst.

Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Udgifter og risiko ved returnering
Du skal selv afholde udgifterne for returnering af varen og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig og indtil den er returneret til Sælger.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder fx store TV, hvidevarer, gaspatroner og andre produkter som qua deres vægt/størrelse/indhold ikke accepteres som post. Udgifterne for returnering af disse varer forventes at beløbe sig til DKK 499, hvor Elgiganten er Sælger. Hvis disse varer er solgt af en Samarbejdspartner, så henviser vi til den ansvarlige Samarbejdspartners returpolitik.

Særlig returpolitik for Samarbejdspartnere
Du skal være opmærksom på, at hver Samarbejdspartner kan have en særlig returpolitik. I visse tilfælde kan en Samarbejdspartner tilbyde dig en bedre retsstilling end den ovenfor anførte lovbestemte fortrydelsesret. Det vil i så fald fremgå af dit køb.

9. Særlig 30-dages returret - kun varer fra Elgiganten

Gælder kun varer solgt af Elgiganten
I forbindelse med varer, hvor Elgiganten er Sælger, tilbydes en udvidet 30 dages fuld returret dog med enkelte undtagelser. Det eneste vi forventer er, at produktet fremstår rengjort, i samme stand som ved køb, dvs. uden synlige ridser eller slitage – samt at det returneres i original emballage og at kvittering kan fremvises.

Der er dog nogle undtagelser, hvor Elgigantens 30 dages returret ikke gælder:

  • 30 dages returret gælder ikke hvis plomberingen er brudt for følgende produkter: Mobiltelefoner, Spil og film, Apple Watch, Apple iPad, In-ear hovedtelefoner, Hygiejneprodukter: tandplejeprodukter, hud- og kropsplejeprodukter
  • 30 dages returret gælder ikke: Produkter solgt med abonnement, Digitale downloads, Specielbestilte varer, Epoq-køkkener og køkkendele.
  • Den udvidede returret bortfalder ved misbrug

Den særlige returret gælder ikke Samarbejdspartneres varer
I de tilfælde, hvor varen sælges af en af vores Samarbejdspartnere, gælder Elgigantens udvidede 30 dages returret ikke. Du skal her kontakte den ansvarlige Samarbejdspartner for at få nærmere oplysninger om returnering.

10. Reklamationer

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Det betyder bl.a., at du som forbruger har 2 års reklamationsret fra modtagelse af varen efter købeloven.

Hvornår og hvordan skal man reklamere?
Når du har modtaget varen, anbefaler vi, at du hurtigst muligt tjekker, om den svarer til ordrebekræftelsen, om varen er blevet beskadiget under transporten, og om der er fejl ved varen.

Hvis der foreligger en mangel, skal du reklamere direkte til den Sælger (dvs. Elgiganten eller Samarbejdspartner), som du købte varen af. Reklamationen skal ske inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamation altid være rettidig.

Du skal aftale med den ansvarlige Sælger – Elgiganten eller Samarbejdspartner – hvordan varen sendes tilbage og om udgifterne herfor vil blive refunderet.

11. Personoplysninger

12. Tvister

Hvis du er utilfreds med Sælgers håndtering af en reklamation eller andet, skal du først forsøge at løse tvisten direkte med den ansvarlige Sælger. Såfremt dette ikke lykkes, kan du indbringe sagen for Nævnenes Hus på www.naevneneshus.dk og herefter Forbrugerklagenævnet eller gøre brug af Europa-Kommissionens online klageportal (“ODR”). Part i sagen er Sælger, dvs. Elgiganten eller Samarbejdspartneren. Alle tvister skal afgøres i henhold til dansk ret. Såfremt sagen indbringes for domstolene, skal den afgøres ved dit hjemting, dvs. i nærheden af, hvor du bor.

13. Ændring af vilkår

Ændrer vi vores vilkår, samtykker og pilitikker, og har det væsentlig betydning for dig og dine købte ydelser, orienteere

Ændrer vi vores vilkår, samtykker og politikker, og har det væsentlig betydning for dig og dine købte ydelser, orienterer vi dig via e-mail. Du kan altid se de gældende vilkår på vores hjemmeside.

14. Abonnement

Hvis du har købt et abonnement eller en vare inkl. abonnement, accepterer du både leverandørens abonnementsbetingelser og Elgigantens salgsbetingelser.

15. Elgigantens koncept "Klik & Hent"

Elgiganten tilbyder konceptet “Klik & Hent” på Websiden, som betyder, at du reserverer en vare online, men vælger selv at afhente varen i dit lokale varehus. Dette koncept gælder ikke for Samarbejdspartneres varer.

Når du betaler for varen i dit lokale varehus, så gælder ovenstående pkt. 5 om bestilling, pkt. 6 om betaling, pkt. 7 om levering og forsinkelse og pkt. 8 og 9 om fortrydelses-/returret ikke. I stedet gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores varehuse.

For øvrig information, se “Klik & Hent“.

16. Montering/Retur af brugt produkt

Montering, retur af brugt produkt, dørvending og opbæring udføres kun på brofaste øer. Montering og retur af brugt produkt udføres på samme dag, som dine varer leveres, jf. punkt 7.

Elgiganten installerer/tilslutter ikke gas.

Følgende lovlige installationer skal være tilstede før vi kan montere:

  • HFI-relæ eller en lovlig jordforbindelse.

For TV-montering gælder også:

  • Vær opmærksom på at vægbeslag IKKE medfølger i monteringsprisen. Det påhviler derfor kunden at have tilkøbt dette og have det klar på leveringsdagen.
  • TV over 40″ bør ikke monteres på 1-lag-gipsvægge eller lignende skrøbelige vægkonstruktioner. Elgiganten fraskriver sig ansvaret for skader som følge af montering på ikke-anbefalede vægge.
  • Kabelbakker monteres ikke uden forudgående tilkøb af dette. Denne service kan kun bestilles via vores varehuse. Services skal bestilles mindst 3 dage før aftalt leveringsdag.

For vaske- og opvaskemaskiner gælder også:

  • Let tilgængelig og fuld funktionsdygtig vandhane med kontra-ventil og udvendig gevindstørrelse 1/2″ eller 3/4″ svarende til 19 eller 24 mm.
  • Har du købt en vaske- eller opvaskemaskine med Waterproof/Aquastop, skal vandhanen være hævet min. 30 cm over gulv eller skabsbund.
  • Afløb til vask eller fast afløbsrør. Afløbsrøret skal have en diameter på mindst 30 mm.
  • Tilslutning af afløb skal kunne foretages min. 60 cm og maks. 90 cm over gulvet.
  • På enkelte maskiner kan afløb foretages direkte til gulvafløb.

Lever installationsstedet ikke op til kravene, bedes De kontakte en elektriker og/eller VVS-montør for at udbedre forholdene før Elgiganten leverer varen hos Dem. Elgiganten har ikke autorisation til at udføre VVS- eller el-arbejde.

Elgigantens montører har til enhver tid ret til at afbryde arbejdet med en montering, hvis det vurderes kundens installationer ikke lever op til kravene eller hvis det betragtes som farligt/uforsvarligt. I dette tilfælde bortfalder aftalen om montering. Genbesøg af Elgigantens montører, efter autoriseret udbedring af forholdene, vil påføre kunden omkostninger til et nyt besøg + omkostninger for en ny montering.

Ved køb af komfur eller kogeplade skal montering foretages af Elgiganten eller af anden fagmand, da de leveres uden eller kun delvist med ledning/stik.

Ved køb af opvaskemaskinevaskemaskine eller tørretumbler anbefaler vi, at du bruger omformer, så stikket får jordforbindelse. Stikket klikkes blot på maskinens standard 2-benede stik.

Ved køb af integrerbare produkter (opvaskemaskine, køleskab osv.) monteres frontplader ikke uden forudgående tilkøb af dette. Services skal bestilles mindst 3 dage før aftalt leveringsdag.

Ved køb af services hvor Elgiganten skal tage et eller flere produkter med retur, skal produktet være afmonteret, inden vores fragtmænd kommer. Har du tilkøbt montering af dit nye produkt, kan vores montører hjælpe dig med afmontering, før de monterer det nye produkt.

17. Andet

Ovenstående gælder som aftalegrundlag for handel mellem Elgiganten A/S og vores kunder. Herunder finder du vores øvrige salgs- og leveringsbetingelser:

Kilde: Elgiganten.dk

Innoliving

Generelle oplysninger / handelsbetingelser

Hjemmesiden www.innoliving.dk drives af firmaet:

Innoliving ApS

Unionsvej 11
4600 Køge
CVR nr: 35817999
Tlf:  25 94 94 78

4600 Køge
Danmark

Produktinformation:

På Innoliving.dk oplyses varens væsentlige egenskaber. For yderligere oplysninger eller spørgsmål kan der sendes en mail til Innoliving.dk via Kontakt@innoliving.dk

Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende. Køber bliver faktureret til den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Alle priser er i danske kroner og er vist inkl. 25% moms.

Betaling:

De kontooplysninger, du indtaster ved køb af varer, bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL), som det kun er dig og PBS, der kan læse. Der er således ingen andre, der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto, så snart varen afgår fra Innoliving.dk.

Vi anvender følgende betalingsmuligheder med kort DanKort /ViSA/ViSA Dk/Elektron /MasterCard/Debit / Maestro og Paypal. Der pålægges ingen skjulte gebyrer

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Levering:

Når du handler hos Innoliving.dk, er der altid 39,- kr i fragt. Vi benytter os af GLS og kan levere i hele Danmark. Vi kan derudover, efter aftale, levere til andre lande i EU efter en forudgående aftale omkring leveringsomkostninger, som kunden selv skal betale. Hvis du som kunde afgiver ordre inden kl 14.00, vil vi sende din pakke samme dag, og du vil derfor højst sandsynligt modtage din vare indenfor 1-3 Hverdage.

GLS pakkeshop & GLS hjemmelevering.

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til køber.

Reklamation:

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Dette skal afklares:

  • Er der overhovedet noget galt med varen
  • Skyldes det, der er galt, en oprindelig fejl ved varen
  • Lever varen op til det, der var aftalt

Bevisregler:
0-6 måneder: formodningsreglen gælder
6-24 måneder: forbrugeren skal bevise, at fejlen, der klages over, var til stede på leveringstidspunktet.

Formodningsreglen: 0-6 måneder
Når en fejl eller mangel viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen, gælder der efter købeloven en ”formodning” om, at fejlen eller årsagen til den allerede var til stede, da varen blev leveret til forbrugeren.

Denne regel kaldes ”formodningsreglen”. Du skal – som forbruger – derfor ikke bevise andet, end at varen har den fejl eller mangel, som du nu klager over.

Varen sendes til:
Innoliving.DK

Unionsvej 11
4600 Køge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du bedes på forlangende angive, hvori manglen består.

Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Kontakt@innoliving.dk eller telefonisk på 25 94 94 78 . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Se mere om, hvordan du klager på www.naevneneshus.dk

Adressen til forbrugerklagenævnet:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

Ansvarsfraskrivelse og garanti:

Innoliving.dk har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre hjemmesider igennem links. Disse hjemmesider er uden for Innoliving.dk kontrol. 

Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem køber og Innoliving.dk, varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til Innoliving ApS egen beskrivelse.

Innoliving er ansvarlig i henhold til dansk rets ufravigelige regler.

Innoliving.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.

Fortrydelsesret:

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail : Kontakt@innoliving.dk eller telefonisk på 25 94 94 78 eller ved at benytte standard fortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Fortrydelse af en del af købet:
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ingen fortrydelsesret:
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 
Innoliving.DK

Unionsvej 11
4600 KØGE

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (el-cykler, tungere el-løbehjul og el-biler til børn)

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 249,-

Rabatkoder og værdibeviser:

Benytter du dig af rabatkoder eller værdibeviser, udstedt af Innoliving.dk, skal du være opmærksom på, at man ikke kan bruge mere end én rabatkode pr. ordre.

Dette er både en forretningmæssig og teknisk foranstaltning.

Batteri-drevne produkter

Bemærk: For at opretholde din 2 årige reklamationsret på varer med genopladelige litium-batterier gælder følgende:
1. Batteriet skal genoplades mindst én gang om måneden
2.Hvis batteriet ikke oplades i en periode på 3 måneder, går dette i sleep-mode og kan medføre de-aktivering, uden mulighed for at genoplade igen. I disse tilfælde bortfalder reklamationsretten/garantien, da der således er tale om forkert anvendelse og altså ikke tale om fabrikationsfejl.

SMS og E-mail service

Innoliving.dk påtager sig retten til, som en service, at påminde kunden via SMS & E-mail, leveringsinformationer vedr. kundens ordre.

Persondatapolitik:

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige, for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Innoliving ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på innoliving.dk er Innoliving ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@innoliving.dk

Forbehold for ændringer:

Innoliving ApS forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Links:

PBS – Pengeinstitutternes Betalings Service www.pbs.dk

FDIH / Forbrugerrådet www.fdih.dk

Forbrugerstyrelsen www.forbruger.dk

Forbrugerrådet www.forbrugerraadet.dk

Forbrugerinformation www.forbruger.dk

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til: Innoliving.DK
Unionsvej 11
4600 Køge
E-mail: kontakt@innoliving.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
 
_____________________________________________________________________________________________________
Bestilt den: ______________________________          Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn:____________________________________________________________________________________
 
Forbrugerens adresse:____________________________________________________________________________________
 
Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):____________________________________________________________________________________

Fortrydelsesårsag (Frivillig) : ____________________________________________________________________

Dato: __________________________

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14/09/2021

Kilde: Innoliving.dk

E-Wheels

1. Generelt

Dette køb er reguleret af nedenstående standardsalgsbetingelser for forbrugerkøb af varer over internettet. Med forbrugerkøb menes her salg af varer til en forbruger, som ikke hovedsageligt handler som led i en erhvervsvirksomhed, og når sælgeren handler som erhvervsvirksomhed med salg af varer over internettet.

Salg til forbrugere er blandt andet reguleret i købeloven og forbrugerloven.

2. Aftalen

Aftalen mellem køber og sælger består af oplysningerne, som sælgeren giver om købet under bestillingsfunktionen i netbutikken (herunder oplysninger om varens art, mængde, kvalitet, andre egenskaber, pris og leveringsbetingelser), eventuel direkte korrespondance mellem parterne (for eksempel e-mail) samt disse salgsbetingelser.

Ved modstrid mellem oplysningerne, som sælgeren har givet om købet i bestillingsfunktionen i netbutikken, direkte korrespondance mellem parterne og vilkårene i salgsbetingelserne har direkte korrespondance mellem parterne og oplysningerne, der er givet i bestillingsfunktionen, forrang frem for salgsbetingelserne, såfremt det ikke strider mod gældende lovgivning.

3. Parterne

Sælger

Firmanavn: E-Wheels Europe AB

Kontaktadresse: Datavägen 31, 436 32 Askim

E-mail: mail@e-wheels.dk

Telefon: .

Organisationsnummer.: 559266-8643

Køber er den person, som foretager bestillingen.

4. Priser

Priserne, som er opgivet i netbutikken, inkluderer moms, hvis ikke køber vælger at vise priser uden moms eller er registreret som bruger fra et land uden for Sverige. Oplysninger om de totale omkostninger, som køberen skal betale, inklusive alle afgifter (moms, told og lignende) og leveringsomkostninger (fragt, porto, fakturagebyr, emballage med videre) samt specificering af de enkelte elementer i totalprisen, gives i bestillingsfunktionen, før bestilling er foretaget. 

5. Aftaleindgåelse

Aftalen er bindende for begge parter, når køberens bestilling er modtaget af sælgeren. En part er imidlertid ikke bundet af aftalen, hvis der er forekommet skrive- eller tastefejl i tilbuddet fra sælgeren i bestillingsfunktionen i netbutikken eller i køberens bestilling, og den anden part har indset eller burde have indset, at der forelå en sådan fejl.

6. Ordrebekræftelse

Du modtager en ordrebekræftelse via e-mail umiddelbart efter, at købet er gennemført. Det anbefales, at køberen kontrollerer, at ordrebekræftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antal, varetype, pris osv. Er der ikke overensstemmelse mellem bestillingen og ordrebekræftelsen, bør køberen tage kontakt til sælger så hurtigt som muligt.

7. Betaling

Sælgeren kan kræve betaling for varen fra det tidspunkt, den bliver sendt fra sælgeren til køberen. Hvis køberen bruger kreditkort eller debetkort ved betaling, kan sælgeren reservere købesummen på kortet ved bestillingen.

Et kreditkort er et betalingskort, hvor opgørelsen for købet sker senere ved at kreditgiveren (kreditkortselskabet) sender kortholder en faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en indskudskonto. Brug af kortet medfører, at brugerens konto bliver trukket beløbet, og beløbet bliver så overført til betalingsmodtagerens konto.

Ved betaling med kreditkort gælder kreditaftaleloven m.m.

8. Levering m.m.

Levering af varen fra sælgeren til køberen sker på den måde, på det sted og til det tidspunkt, som er angivet i bestillingsfunktionen i netbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår af bestillingsfunktionen eller den e-mail, som følger med ordrebekræftelsen, skal sælgeren levere varen til køber inden rimelig tid og senest 30 dage efter bestillingen fra kunden. Skal sælgeren sørge for, at varen bliver sendt til køberen, forpligter sælgeren sig til at få varen fragtet til bestemmelsesstedet på sin egen måde og på almindelige vilkår for sådan transport. Bestemmelsesstedet er hos køberen, med mindre andet er særskilt aftalt mellem parterne.

Lagerførte varer bliver afsendt med det samme og bliver behandlet af deres eget team uden for kundeservice. Hvis kunden sender en mail med ønske om annullering lige efter et køb, vil der derfor ikke være nogen garanti for, at kundeservice kan nå at give besked til forsendelsesafdelingen angående en eventuel annullering. Uafhentede varer sendt med PostNord pålægges et håndteringstillæg på 300 kr. udover til et annulleringsgebyr. Køber vil også blive pålagt returfragt.

Hvis der opstår problemer med et produkt, og disse er dækket af produktets garanti, vil sælger dække returomkostninger. Returomkostninger vil blive dækket gennem en returseddel, som kunden får tilsendt af sælger. Kunden har da mulighed for at returnere produktet med PostNord fra nærmeste postkontor. Hvis kunden har fået varen leveret hjem til døren, vil en eventuel returnering altså ikke blive dækket fra kundens hjemmeadresse, men fra nærmeste postkontor. En eventuel afhentning på kundens adresse skal kunden selv dække omkostningerne for. Emballering og sikker returnering er ene og alene kundens ansvar.

9. Risikoen for varen

Risikoen for varen tilgår køberen, når varen er overtaget af køberen i henhold til aftalen. Hvis leveringstiden er nået, og køberen undlader at overtage en vare, som er stillet til hans eller hendes rådighed ifølge aftalen, har køberen imidlertid risikoen for tab eller skade, som skyldes egenskaber ved varen selv.

10. Fortrydelsesret og returret

Køberen kan fortryde købet af varen efter forbrugeraftalelovens bestemmelser. Fortrydelsesret indebærer, at køberen uden grund kan returnere varen til sælgeren, selvom der ikke er nogen mangel ved den, og selv om den ikke er leveret. Køberen skal give sælger besked om brug af fortrydelsesretten inden 14 dage, efter at varen sammen med de foreskrevne oplysninger om fortrydelsesretten og standardfortrydelsesformuleren er modtaget.

Modtager køberen standardfortrydelsesformularen og de nødvendige oplysninger på et senere tidspunkt end ved levering af varen, begynder fortrydelsesfristen fra den dag, hvor køberen modtager standardfortrydelsesformularen og oplysningerne. Hvis køberen ikke har fået tilstrækkelig information eller standardfortrydelsesformularen, vil retten til at fortryde imidlertid udløbe senest et år (12 måneder) efter, at fortrydelsesfristen oprindelig skulle være udløbet, hvis informationerne havde været givet på den foreskrevne måde.

Beskeden fra køber til sælger om brug af fortrydelsesretten bør af dokumentationshensyn være skriftlig (standardfortrydelsesformular, e-mail, fax eller brev), og den skal indeholde oplysninger om, hvordan køberen vil returnere varen til sælgeren.

Køberen skal uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra besked efter fortrydelsesretten blev givet, sende varerne tilbage, eller overlevere dem til sælgeren, hvis sælgeren ikke har tilbudt selv at hente varerne.

Hvis køberen udtrykkeligt har valgt en anden type levering end den standardlevering, som sælgeren tilbød, skal sælgeren imidlertid ikke betale tillægsomkostningerne, som dette medførte.

Tilbagebetaling skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage, fra da sælgeren fik besked om køberens beslutning om at benytte fortrydelsesretten. Med mindre noget andet udtrykkeligt er aftalt med køberen, skal tilbagebetalingen ske ved brug af samme betalingsmiddel, som køberen benyttede. Køberen skal ikke betale nogen form for gebyr som følge af tilbagebetalingen.

Sælgeren kan holde tilbagebetalingen tilbage, til varerne er modtaget, eller til køberen har fremlagt dokumentation for, at varerne er sendt tilbage. Dette gælder ikke, når sælgeren selv har tilbudt at hente varerne.

Køberen skal stå for omkostningerne ved at returnere varerne, hvis fortrydelsesretten benyttes.

Køberen kan undersøge produktet, før han eller hun fortryder købet. Varen skal imidlertid kunne leveres tilbage til sælgeren i tilnærmelsesvis samme stand og mængde, som den var i, da køberen modtog den. Sælgeren kan kræve, at forbrugeren erstatter værdireduktionen som følge af køberens håndtering af varerne, som ikke har været nødvendig for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion.

Køberen bør sende varen tilbage til sælgeren i originalemballagen, hvis dette er muligt. Køberen kan ikke fortryde køb af varer, som forringes hurtigt, varer som af hensyn til sundhed eller hygiejne ikke er egnet til returnering, eller lyd- og billedoptagelser (herunder cd’er, dvd’er) eller computerprogrammer, hvor forseglingen er brudt.

NB! Enkelte af vores varer åbner op for specialtilpasninger. Dette indebærer i flere tilfælde tilpasning af motor. Dette er at regne som en tjeneste og falder dermed ikke ind under den almindelige fortrydelsesret. Delsummen, som er betalt for en sådan tjeneste, vil blive fratrukket ved tilbagebetaling af købesummen.

11. Undersøgelse af varen

Når køberen modtager varen, anbefales det, at han eller hun i rimelig udstrækning undersøger, om den er i overensstemmelse med bestillingen, om den er blevet skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke stemmer overens med bestillingen eller har mangler, skal køberen give besked til sælgeren ved reklamation jævnfør kontraktens punkt om “Reklamation ved mangel og frist for at anmelde krav ved forsinkelse”.

12. Reklamation ved mangel og frist for at anmelde krav ved forsinkelse

Hvis der foreligger en mangel ved varen, skal køberen inden for rimelig tid, efter at han eller hun opdagede den, give sælgeren besked om, at han eller hun vil påberåbe sig manglen. Fristen kan aldrig være kortere end to måneder fra det tidspunkt, hvor forbrugeren opdagede manglen.

Køberen skal give sælgeren besked om, at han eller hun ønsker at reklamere over varen, og vente på svar fra sælgeren, før varen sendes retur. Hvis varen sendes retur, før køberen får svar fra sælgeren om reklamationen, og fejlen kunne være rettet på en enkel måde af køberen selv, skal sælgeren selv dække fragt tur/retur.

Reklamation skal imidlertid ske senest tre år efter, at køberen overtog varen. Ved forsinkelse skal krav rettes til sælger inden for rimelig tid efter, at leveringstiden er kommet og varen ikke er leveret. Hvis varen er betalt med kreditkort, kan køberen også vælge at reklamere og sende krav direkte til kredityder (kreditkortselskabet). Beskeden til sælgeren eller kredityder bør være skriftlig (e-mail, fax eller brev).

13. Køberens rettigheder ved forsinkelse

Hvis sælgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til aftalen mellem parterne, og dette ikke skyldes køberen eller forhold fra køberens side, kan køberen i henhold til reglerne i købeloven efter omstændighederne holde købesummen tilbage, kræve opfyldelse, ophæve aftalen og kræve erstatning fra sælgeren.

Opfyldelse: Hvis sælgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan køberen fastholde købet og sætte en rimelig tillægsfrist for opfyldelse fra sælgeren. Køberen kan imidlertid ikke kræve opfyldelse, hvis der foreligger en hindring, som sælgeren ikke kan overvinde, eller hvis opfyldelse vil medføre en så stor ulempe eller omkostning for sælgeren, at det står i væsentligt misforhold til køberens interesse i sælgerens opfyldelse. Hvis problemerne forsvinder inden for en rimelig tid, kan forbrugeren kræve opfyldelse.

Ophævelse: Køberen kan ophæve aftalen med sælgeren, hvis forsinkelsen er væsentlig, eller hvis sælgeren ikke leverer varen inden den tillægsfrist for opfyldelse, som køberen har fastsat. Køberen kan imidlertid ikke ophæve aftalen, mens tillægsfristen løber, med mindre sælgeren har sagt, at han eller hun ikke vil opfylde inden fristen.

Erstatning: Køberen kan videre kræve erstatning for tab, han eller hun lider som følge af forsinkelse fra sælgerens side.

Køberen skal melde krav til sælgeren ved reklamation jf. denne kontrakts punkt om “Reklamation ved mangel og frist for at anmelde krav ved forsinkelse”.

14. Køberens rettigheder ved mangel

Hvis varen har en mangel, og dette ikke skyldes køberen eller forhold fra køberens side, kan køberen i henhold til reglerne i købeloven efter omstændighederne holde købesummen tilbage, vælge mellem reparation og ombytning, kræve prisafslag, kræve aftalen ophævet eller få erstatning fra sælgeren.

Reparation eller ombytning: Hvis varen har en mangel, kan køberen kræve, at sælgeren udbedrer manglen eller ombytter til tilsvarende vare. Sælgeren kan modsætte sig køberens krav, hvis gennemførelsen af kravet er umuligt eller volder sælgeren urimelige omkostninger.

Sælgeren skal foretage reparationen eller ombytningen inden for en rimelig tid. Reparation eller ombytning skal foretages uden omkostning for køberen, uden risiko for at køberen ikke får dækket sine udlæg og uden væsentlig ulempe for køberen. Sælgeren kan ikke foretage mere end to forsøg på reparation eller ombytning for samme mangel, med mindre der foreligger særlige grunde, som gør at yderligere forsøg er rimeligt.

Selvom køberen hverken kræver reparation eller ombytning, kan sælgeren tilbyde reparation eller ombytning, hvis dette sker uden forsinkelse. Hvis sælgeren sørger for sådan reparation eller ombytning, kan køberen ikke kræve prisafslag eller ophævelse.

Prisafslag: Hvis manglen ikke udbedres eller ombyttes, kan køberen kræve et forholdsmæssigt prisafslag.

Ophævelse: I stedet for prisafslag kan køberen ophæve aftalen, hvis manglen er af væsentlig betydning.

Erstatning: Køberen kan også kræve erstatning for økonomisk tab, som han eller hun lider som følge af, at varen har en mangel, jf. købelovens § 80.

Køberen skal melde krav til sælgeren ved reklamation jf. denne kontrakts punkt “Reklamation ved mangel og frist for at anmelde krav ved forsinkelse”. Reglerne om reklamation gælder i tillæg til, og uafhængigt af, reglerne om fortrydelsesret og eventuelle garantier stillet af sælger.

15. Sælgerens rettigheder ved køberens forsømmelse

Hvis køberen ikke betaler eller opfylder de øvrige forpligtelser efter aftalen, og dette ikke skyldes sælgeren eller forhold fra sælgerens side, kan sælgeren i henhold til købelovens §§ 28-37 efter omstændighederne holde varen tilbage, kræve opfyldelse af aftalen, kræve aftalen ophævet samt få erstatning fra køberen. Sælgeren kan også efter omstændighederne kræve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke-forudbetalte uafhentede varer.

Opfyldelse: Hvis køberen ikke betaler, kan sælgeren fastholde købet og kræve, at køberen betaler købesummen (opfyldelse). Er varen ikke leveret, taber sælgeren sin ret, hvis han eller hun venter urimelig længe med at fremme kravet. • Ophævelse: Ved væsentlig betalingsmisligholdelse eller anden væsentlig forsømmelse fra køber, kan sælgeren ophæve aftalen. Sælgeren kan imidlertid ikke ophæve aftalen, efter at købesummen er betalt.

Sælgeren kan også ophæve købet, hvis køberen ikke betaler inden en rimelig tillægsfrist for opfyldelse, som sælgeren har fastsat. Sælgeren kan imidlertid ikke ophæve købet, mens tillægsfristen løber, med mindre køberen har sagt, at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Sælgeren kan kræve erstatning fra køberen for økonomisk tab, som han eller hun lider som følge af kontraktbrud fra køberens side jf. købelovens § 36.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Hvis køberen ikke betaler købesummen i henhold til aftalen, kan sælgeren kræve renter af købesummen efter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet efter forudgående varsel blive sendt til inkasso, og køberen kan da blive holdt ansvarlig for gebyrer i henhold til loven om inkassovirksomhed og anden inddrivelse af forfaldne pengekrav.

Gebyr ved uafhentede ikke-forudbetalte varer: Hvis køberen undlader at hente ubetalte/betalte varer, kan sælgeren pålægge køberet gebyr på kr. 300,- samt fragt tur/retur. Gebyret må maksimalt dække sælgerens faktiske udlæg for at levere varen til køberen. Et sådant gebyr kan ikke pålægges købere under 18 år.

16. Garanti

Garanti, som gives af sælgeren eller producenten, giver køberen rettigheder i tillæg til de rettigheder, som køberen allerede har efter ufravigelig lovgivning. En garanti indebærer dermed ingen begrænsninger af køberens ret til reklamation og krav ved forsinkelse eller mangler efter punktet “Køberens rettigheder ved forsinkelse” og “Køberens rettigheder ved mangel”.

E-Wheels garanterer ikke for varer, der bruges som en del af forretningsaktiviteter

17. Personoplysninger

Med mindre køberen giver samtykke til noget andet, kan sælgeren kun indhente og gemme de personoplysninger, som er nødvendige for, at sælgeren skal kunne gennemføre forpligtelserne efter aftalen. Personoplysningerne for købere under 15 år kan ikke indhentes, med mindre sælgeren har samtykke fra forældre eller værge. Køberens personoplysninger må kun udleveres til andre, hvis det er nødvendigt for, at sælgeren kan få gennemført aftalen med køberen, eller i lovbestemte tilfælde. Sælgeren kan kun indhente køberens personnummer, hvis der er sagligt behov for sikker identificering, og en sådan indhentning er nødvendig.

Hvis sælgeren vil benytte køberens personoplysninger til andre formål, for eksempel til at sende køberen reklame eller information, ud over det, som er nødvendig for at få gennemført aftalen, skal sælgeren indhente køberens samtykke ved aftaleindgåelsen. Sælgeren skal give køberen information om, hvad personoplysningerne må bruges til og om, hvem der skal bruge personoplysningerne. Køberens samtykke skal være frivilligt og afgives ved en aktiv handling, for eksempel ved afkrydsning

Køberen skal nemt kunne kontakte sælgeren, for eksempel pr. telefon eller e-mail, hvis han eller hun har spørgsmål om sælgerens brug af personoplysninger, eller hvis han eller hun ønsker, at sælgeren sletter eller ændrer personoplysningerne.

18. Love for elektrisk løbehjul og EUC

Vi minder om, at der stilles særlige krav til, at el-løbehjul, ethjulede cykler og lignende skal kunne bruges lovligt i Danmark.

18.1 For elektrisk løbehjul

Tekniske krav til el-løbehjulet:

  • El-løbehjulet må højest kunne køre 20 km/t.
  • Der skal være hvidt eller gult lys foran og rødt lys bagpå, der er synligt på 300 meters afstand.
  • Sæde er ikke tilladt.
  • Løbehjulet skal være CE-godkendt.
  • Maks. egenvægt på løbehjulet er 25 kg.
  • Maks. længde: 200 cm
  • Maks. bredde: 70 cm

Færdselsregler

  • 15 års aldersgrænse for brug (du skal være fyldt 15 år).
  • Du skal følge cykelreglerne.
  • Det er ikke lovligt at køre på fortovet, gangstier eller i fodgængerfeltet.
  • Det er maks. tilladt med 1 person på el-løbehjulet
  • Lys er påbudt hele døgnet
  • Promillegrænsen er 0,5

Læs mere på færdselsstyrelsens sider: https://fstyr.dk/da/Krav-til-koeretoejer/Regler-for-koeretoejer/Forsoegsordninger-for-motoriserede-koeretoejer#forsoegsordning-for-motoriserede-loebehjul

18.2 For EUC

Tekniske krav:

  • Maks. tilladte hastighed: 20 km/t
  • Maks. vægt: 25 kg
  • Maks. længde: 120 cm
  • Maks. bredde: 70 cm
  • Der skal være hvidt eller gult lys foran og rødt lys bagpå, der er synligt på 300 meters afstand. Lygterne kan være fæstnet til køretøjet eller være fæstnet til tøjet på føreren.
  • Der skal være en hvid refleks foran og en på hver side samt en rød refleks bagpå. Disse skal være fæstnet på køretøjet eller på tøjet på føreren.

Færdselsregler:

  • 15 års aldersgrænse for brug (du skal være fyldt 15 år).
  • Du skal følge cykelreglerne.
  • Det er ikke lovligt at køre på fortovet, gangstier eller i fodgængerfeltet.
  • Lys er påbudt hele døgnet
  • Promillegrænsen er 0,5

19. Cookies

Vores netbutik anvender såkaldte cookies. Du kan kigge rundt i internetbutikken, uden at der bruges cookies, men du kan ikke handle. Vi bruger cookies til at håndtere indholdet i din varekurv. Det er en tekstfil, som lagres på din computer. Vi lagrer også information om, at du har valgt at se kategorisiderne med eller uden billeder. Hvis din webbrowser eller firewall er indstillet til at hindre lagring af cookies, kan webstedet stoppe med at fungere, eller du kan få problemer med at gennemføre et salg.

20. Tvistløsning

Hvis der opstår en tvist, skal parterne forsøge at løse denne i mindelighed.

Forbrugeren kan henvende sig til Forbrugerklagenævnet eller Center for Klageløsning. Det er til enhver tid nævnenes retningslinjer for bistand hos disse som gælder, og gebyr kan forekomme.

Kilde: E-Wheels.dk

Proshop

1. Generelle oplysninger

Slet Møllevej 17
8270 Højbjerg
Danmark

Telefonnummer: (+45) 70205080
Mailadresse: support@proshop.dk

CVR-nummer: DK18966239
Branchekode: 47 41 00

Bank
Proshop a/s har Danske Bank (SWIFT-code: DABADKKK) som hovedbankforbindelse.
Registreringsnummer: 4387
Kontonummer: 0010295157
IBAN-kontonummer: DK3930000010295157

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Proshop a/s sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i Proshop a/s’ store udvalg.

Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Proshop a/s ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

2. Betaling

  • Dankort
  • VISA
  • Mastercard
  • MobilePay
  • Mastercard/VISA Debet
  • Proshop Gavekort
  • JCB Cards
  • PayPal (2,60 DKK + 1,9% af købsbeløbet)
  • Klarna – Køb nu. Betal senere. (8,75 DKK + 2,10% af købsbeløbet) https://www.klarna.com/dk/vilkar/
  • Efter aftale (kun for virksomheder eller offentlige kunder, som i forvejen har indgået en betalingsaftale med Proshop a/s)

Betaler du med betalingskort er dette gebyrfrit for private korttyper udstedt i EU samt Norge, Island og Schweiz.

OBS: Der opkræves gebyrer på op til 1,55%, for brug af korttyper udstedt udenfor EU, Norge, Island og Schweiz samt erhvervskort udstedt i EU, Norge, Island og Schweiz. Gebyret oplyses først på ordren når kortnummeret indtastes. Dette gælder også MobilePay.

Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesretten. Dette gør sig også gældende, hvis du betaler via PayPal. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside

Gavekort Gavekort fra Proshop a/s udstedes elektronisk og skal indløses på vores hjemmeside. Indløsning foregår under bestillingsprocessens punkt 3. Gavekort kan udstedes til en værdi fra kr. 100 til kr. 3000. Hvis gavekortet benyttes til køb af varer til en værdi, der er mindre end indestående beløb vil den resterende værdi forblive på kortet. Gavekort fra Proshop a/s er gyldige i 2 år fra udstedelsesdatoen og kan ikke genopfyldes. Ødelagte, stjålne og bortkomne gavekort erstattes ikke. Gavekort udstedes i overensstemmelse med reglerne i lov om betaling.

3. Fragt

Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Derudover anvender vi dropshipments udenom vores lager i form af en tredjepartsleverandør til forsendelse af bestillinger, hvis dette er muligt.

Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks

Proshop a/s leverer kun til fastlandet, brofaste øer samt Bornholm.

Proshop a/s har tegnet en vareforsikring til dækning af varens eventuelle beskadigelse eller bortkomst under transport.

Specielt for flex-levering
Ved anvendelse af transportørens flex-leverings services, gælder der til enhver tid transportørens forretningsbestemmelser vedr. bortkommelse eller skade af leverancen.     

Specielt for erhvervskunder
Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.

I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises. Reklamationer om fragtskader kan også afvises hvis varens emballage, og/eller forsendelsens indpakning, er bortskaffet inden Proshop a/s kontaktes.

Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.

Anvendelse af tredjeparts transportør
I tilfælde af, du som kunde, vælger levering til anden transportør, med hensigt for at videresende leverancen, bortfalder Proshops forpligtelser for varens stand, så snart anden transportør modtager og afsender leverancen videre.

Afhentning
I Aarhus og København er det muligt at afhente din ordre i et af vores Pick-up Points. Læs mere om adresser og åbningstider her.

En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest fire hverdage efter bestillingen er godkendt til afhentning, og kunden har modtaget en mail og/eller sms herom.

4. Erhvervskøb

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
  • Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse
  • Vi opkræver kortgebyr på 1,55% for kunder, der benytter erhvervskort.
  • Betaling med Dankort er gebyrfrit.
  • Gavekort udbetales ikke.

5. Fortrydelsesret

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at udfylde en fortrydelsesformular her. Hvis linket ikke virker kan du udfylde vores standardfortrydelsesformular og sende den på e-mail til support@proshop.dk. Du finder formularen i bilag 1 nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer og/eller gavekort. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.
Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.  Du kan bestille en returlabel hos os, når du opretter din fortrydelsessag. Hvis du har købt din returlabel hos os, hæfter vi, hvis der opstår en skade under transporten.

Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, vi anbefaler PostNord, GLS eller Bring. Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet.

Nogle produkter kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, anbefaler vi at du benytter PostNord Groupage (storpak).

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen
  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på
  • Digitale licenser, der er blevet aktiveret fra siden ”licenskoder” på din brugerprofil på Proshops hjemmeside
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes. Hver kampagnekodes værdi er skønsmæssigt fastsat til 300 kr. Hvis dit produkt leveres med tilhørende spil – et såkaldt gamebundle – fratrækkes værdien for spil, der ikke returneres i ubrudt stand, i det tilbageførte beløb
  • Gavekort udstedt i forbindelse med bundles, konkurrencer og salgsfremstød, kan ikke indløses til kontanter

Varens stand, når du sender den retur
Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.

Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

Bemærk, at dette især gør sig gældende for skrøbelige elektroniske komponenter, der leveres i antistatisk indpakning.

Det kræves, at produkter, der konfigureres eller indstilles på din foranledning, nulstilles til fabriksindstillinger, inden de sendes retur som følge af fortrydelse.

Særlige betingelser for konfiguration af PC
Ved returnering af en specialbygget PC med personlige specifikationer vil monteringsgebyret på 600 kr. ikke blive refunderet.

Ved aktivering af en licens accepterer du, at fortrydelsesretten bortfalder.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.

Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Hvis du returnerer din vare i et af vores afhentningssteder i Aarhus eller København, er der ingen kontantudbetaling ved fortrydelse.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Proshop a/s
Slet Møllevej 17
8270 Højbjerg
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav. 

Du kan også fortryde købet ved at aflevere din pakke personligt i vores Pick-up Point i enten Aarhus eller København.

 

6. Reklamationsret

Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Der kan forekomme et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. Moms (dog maks. DKK 500 inkl. Moms), hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved Proshop a/s, eller det konstateres at reklamationsret ikke er gældende. Hvis Proshop a/s skal foretage fejlsøgning på komplette PC-systemer, som ikke er købt, samlet eller monteret af Proshop a/s, kan testgebyret dog være op til DKK 1000 inkl. Moms til at dække vores tidsforbrug. Ønsker du ikke, at Proshop a/s foretager en sådan fejlsøgning, skal den defekte komponent afmonteres fra dit øvrige setup og indsendes separat.

Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, kan vi ligeledes opkræve et testgebyr.

Husk derfor altid selv at teste, om fejlen kan skyldes programmer, drivers eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Vi tester alle maskiner ved at genskabe til den oprindelige konfiguration. Testgebyret beregnes på baggrund af tid brugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Husk at tage en kopi/backup af samtlige data. Proshop a/s kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Proshop a/s måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Varen sendes til:
Proshop a/s
Slet Møllevej 17
8270 Højbjerg
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan bestille en returlabel hos os.

Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

7. Persondatapolitik

Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.

8. Klageadgang

Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
– via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@proshop.dk.

 

Til Proshop a/s , Slet Møllevej 17, 8270, support@proshop.dk

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende      tjenesteydelser (*)

– Ordrenummer

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

– (*) Slet det, som ikke er relevant

Kilde: Proshop.dk
Scroll to Top